dinsdag 30 oktober 2007

Sorry van je gras..

..dacht ik, en gaf nog een beetje gas bij. Ik sta boven in een hoogwerker op rupsbanden, de opdracht behelst het draaien van de terugplaatsing van de kap en wieken van een molen in Gieterveen.P1010160



Vanochtend om 06.30 uur was de wereld prachtig, de zon kwam mooi op en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. De hoogwerker was besteld om mij op gelijke hoogte met de kap te brengen, ik mocht hem zelf over het belendende perceel sturen, de rupsbanden trekken diepe groeven in het gras. De paardjes, die voor de gelegenheid in een ander stukje gras zijn gezet, zien het met lede ogen aan. 'Geeft niks, dat groeit wel weer aan' hoor ik roepen van beneden. Even later rijdt een hoogwerker met banden zichzelf vast in het omgeploegde grasveld, met 'mijn' rupsvoertuig trek ik het ding weer op het droge, de grasmat ziet er nu helemaal uit alsof er net een WK Speedway op verreden is. Als de laatste wiek gestoken is nemen we afscheid van de molen en onze 'tank'. P1010166



Kan onze omroep niet zo'n ding aanschaffen? Want ondanks dat het dodelijk is voor een voetbalveld, is het wel een retestabiel ding, beter dan de prakjes die je meestal langs 's Heeren velden vind.



Kraan P1010161



2 opmerkingen: