zondag 14 oktober 2007

Prak...

...nou ja, prak....Soms moet je op dingen staan als je ze wilt zien. Zo ook met voetbal, een zonovergoten zondagmiddag, een veldje in het veen, 2 eerste afdeling clubs. En een cameraman die zijn spullen van de auto naar het veld sjouwt. Ik mag plaats nemen op een schildersstellage met 2, afzonderlijk van elkaar wiebelende vloerdelen. Red je reet... Goed, na een aantal posities te hebben geprobeerd denk ik mijn plekje te hebben gevonden. De wedstrijd gaat voorspoedig en eindigt in een 2-2 gelijkspel. Dik verdiend. Maar terwijl ik sta te draaien denk ik steeds aan de hoogwerkers, tribunes en stellage's die voor ons worden neergezet, en die bijkans levensgevaarlijk blijken te zijn.



Zo was er ooit die collega, die bij een speedway race mocht filmen vanuit een hoogwerker, in de pauze wilde hij even naar beneden om de benen te strekken. De operator die de kraan bediende was even weg, en een enthousiaste bezoeker zei dat hij hem wel eem naar beneden haalde. De man had niets teveel gezegt, haalde een hendel over, en het bakje met zijn angstige cameraman en diens spullen kiepte ondersteboven. De man kon zich nog vastgrijpen aan de reling, maar de camera buitelde overboord. Cameraman in kwestie leeft nog. Camera total loss.



P1010092



Geen opmerkingen:

Een reactie posten