vrijdag 12 oktober 2007

Domme dingen doen..

P1010090



Ken je dat verhaal van die cameraman die aankwam op de locatie en zijn camera vergeten was, of die van die ene die geen bandjes had meegenomen, of met lege accu's op pad ging? Ik ken wel een paar collega's van me die dit soort dingen overkwam. Er was er bij RTV Drenthe zelfs een nieuwe freelance cameraman die op pad gestuurd werd om beelden te draaien voor een kortje. Hij belde 1,5 uur na vertrek naar de redactie met de bezorgde woorden 'ik rij al een tijdje hier rond, maar ik kan de Tamboerpassage niet vinden hoor..' ......   ' o.........Hoogeveen?  Ja, ík ben nu in Heerenveen......'    



Ik word ook vaak gebeld door freelancers als er iets stuk is gegaan aan een cameraset, maar soms word ik uit bed gebeld voor echt stomme dingen. 'Ja, met @#$, zeg, de zender doet het niet... ' Heb je de zender aan staan?' vraag ik.



'Ja zeg, ik ben niet achterlijk hoor...' 'En de ontvanger, staat die ook aan?' .............   'Bedankt!! Doei!!'



Vanmorgen in de auto had ik het met een verslaggever over dit soort stomme dingen, en vertelde dat het bij mij ophield met het in de auto laten liggen van de sleutels, terwijl de deuren op slot zaten. Of de duvel er zelf mee speelde, gebeurde mij vanmiddag ook weer iets.



Ik stond bovenop een heuveltje te draaien, en de verslaggeefster stond beneden bij de auto, ik vroeg of ze een microfoon uit de auto kon meenemen naar boven, en ik zou de autosleutels wel even opgooien. Terwijl ik de sleutels weggooi, besefte ik dat, door mijn hoogte, de kans bestond dat ze in de boom zouden komen die iets lager op de heuvel stond... En ja hoor, daar bungelde het bosje hoog in de boom. Nadat ik er een foto van heb gemaakt voor bovenaan dit werkje, heb ik m'n statief in de hoogste stand gezet, en na een paar keer zwaaien door de takken, vielen de sleutels in het zand onder de boom. De dag was gered, maar mijn eer was verloren. Ach, er waren verder geen getuigen, en de verslaggeefster heeft beloofd het tegen niemand te zeggen.



P1010091



Geen opmerkingen:

Een reactie posten