donderdag 4 oktober 2007

De wereld van dichtbij..

Op aanraden van Marcel heb ik een omkeerring gekocht, het kleinnood kostte slechts 12,50 euro en zorgt ervoor dat ik mijn standaardobjectief achterstevoren op mijn Nikon kan bevestigen. Het resultaat is dat ik met minimale scherptediepte macro opnames kan maken. Met recht een poor-mans macro. Nu gebruik ik hiervoor het standaard bijgeleverde objectief dat ivm te weinig kwaliteit altijd in de kast heeft gelegen, met de omkeerring erop komt hij me weer van pas. Het is wel zo dat er bijzonder weinig licht de sensor bereikt, zodat ik de sluiter vanavond op de keukentafel best lang open moest houden. Toch is het me gelukt om een beetje te experimenteren, het resultaat draagt de titel; 'de (D)evolutie van fotografie'  haha!



Ohja, de middelste 2 in de collage zijn van een 8mm filmcamera die ik tijdens een reportage in Wit-Rusland kreeg van een gezin waar we logeerde. Het ding prijkt als eerbetoon aan ons mooie vak op het kasje naast de TV.



Hisop1 



2 opmerkingen:

  1. Tsja, het is even behelpen, maar levert wel een heel mooi resultaat op. Die cccp is het helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor die Sovjet 8mm! :-)
    Zo heb ik hier nog een echte Zenith 80 staan, een Russische Hasselbladt alshetware!

    BeantwoordenVerwijderen