maandag 29 oktober 2007

Lekker...

..doe mij ook een kaasplankje. Het ene na het andere kaasplankje zie ik voorbij komen, gevolgd door de bitterballen of de schaal met tapa's. Biertje erbij, of een verse sjudorans. Jongens en meisjes in smetteloos witte tuniekjes voorzien de in grote getale aanwezige diknekken van een hapje en een drankje. Ik merk niets van deze vrijgevigheid, behalve dan dat ze vlak langs de camera komen met dit lekkers. Op zich nog niet zo erg, maar iedere keer als er zo een langs komt danst het platformpje waarop ik sta heen en weer. Plaats van handeling; de Prins Bernhardhoeve te Zuidlaren. Evenement; het Noordelijk Internationaal Concours Hippique. In de ring strijden een 50 (!) tal paarden en hun berijd(st)ers om de de Grote Prijs van Drenthe. 6 ervan rijden de barrage, onze man Albert Zoer heeft het niet gehaalt. Nog net in de linkerkant van mijn kader zie je de laatste hindernis in het zand ploffen. Het publiek ziet het ook, en het reeds ingezette gejuig gaat over in een welgemeend  'AHHHHHHH'  Leuke sport om te draaien dat knolspringen, doet me altijd een beetje denken aan het treintje van de opleiding. Ten voeten uit houden, 'kijk'richting op een natuurlijke manier corrigeren, diafragmeren in de donkere partijen en natuurlijk scherp houden. Lukt best aardig, behalve dan dat de eerste in de barrage tevens de winnaar blijkt te zijn, en ik het nieuwe barrageparcours pas vanaf de tweede finalist écht goed in de vingers heb. De organisatie heeft het allemaal weer goed voor elkaar, genoeg te vreten voor de paarden en de vips, een mooie bar, een heuse beurs en een persconferentie achteraf. Echter heb ik nog en paar tips om e.e.a voor de beeldende pers ook naar het zin te maken. De hoeveelheid licht in de bak was meer dan voldoende, maar het zou fijn zijn als het het een beetje eerlijker over het veld verdeeld zou zijn. Twee stops verschil is best veel op 1 rondje. Hou het licht ook op 1 kleurtemperatuur, bewegend licht en volgspots op daglicht én gasontladingslampen én TL licht gaan niet samen. Altans niet voor mijn camera. En als je dan toch gasontlading moet gebruiken, zet die dingen dan in vredesnaam op tijd aan. Tussen de eerste en derde deelnemer zat maarliefst 1000 graden kelvin verschil. De camera's staan een stuk stabieler op een prak waarover geen bedienend personeel hoeft te lopen. En als ze dat toch doen, zou het ze sieren ook een hapje bij ons achter te laten ;-)  Ik hoefde (..) geen shots te maken bij de persconferentie, en dat was maar goed ook want de verzamelde pers (8 man en een paardekop) moest al moeite genoeg doen om de nummers 1,2 en 3 te zien. In een ernstig donker zaaltje had de belichter van dienst nog maar 1 lampje over voor de winnaars. Een 1000 watt bouwlamp in de nek van de winnaars was het enige dat er hing. Ook dit zou de volgende keer misschien wat netter kunnen.



P1010152



Geen opmerkingen:

Een reactie posten