woensdag 17 oktober 2007

Persmuskieten..

..worden wij weleens genoemd, maar alleen in situaties waarin mensen wat minder positief in het nieuws dreigen te komen. Kijk , als het goed gaat met een bedrijf word je uitgenodigd om in de fabriek te komen kijken, directeur zelf doet zijn zegje en je krijgt bij de deur een fijne goodiebag. Maar als het niet zo goed gaat met het bedrijf wil je liever niet dat dit breeduit in de pers komt. Vandaag werd bekend dat Cordis in Roden eind volgend jaar zijn deuren sluit, 700 man op straat. Wij staan bij de poort te draaien, en met ons veel collega omroepen. Maar liefst 6 cameraploegen en een handvol fotografen proberen meer te weten te komen. Echter, het personeel mag van de directie niets zeggen, en een enkeling die dat wel doet, is bang dat hij al vóór het sluiten van de poort op straat komt te staan. Ik heb er alle begrip voor dat je niet met je poffertje op 6 tv zenders wilt komen als je een beetje emotioneel bent, maar de beveiliging van Cordis ging naar mijn idee een beetje te ver in hun poging het personeel te beschermen. Nog voor een personeelslid met de auto de slagboom passeerde vertelden de beveiligers hem dat hij, als de journaille in de weg stond, maar een dot meer gas moest geven. Ook een stevig potje provoceren was de bebaarde man met de V op de borst niet vreemd. Jammer dat dit het visitekaartje van een bedrijf moet zijn. Ik stel me maar zo voor dat ook deze man moet vrezen voor zijn baan, en probeer me zo zijn frustratie in te beelden.



P1010120



Geen opmerkingen:

Een reactie posten