dinsdag 4 december 2007

Promptverloren

Eigenlijk had dit werkje ook 'Pronkverloren' kunnen heten. Want mijn zeer gewaardeerde collega Marcel Pronk heeft aangegeven de omroep Drenthe te gaan verlaten. Zijn motivatie dit te doen laten we helemaal de zijne, maar we, en ik zeker, zullen hem wél missen. Sinds ik ging freelancen voor RTV Drenthe heb ik al close contact met Marcel gekregen, en bij zeer veel speciale projecten hebben we samengewerkt. Vaak ik als eerste cameraman die kwam zeuren om meer centjes voor extra cameraposities bij grote projecten, en hij als projectleider en de man die met zijn r**t op het budget zat, want dat moest niet de spuigaten uitlopen natuurlijk. Ook was hij degene waar ik me moest inlikken om gepland te worden op de interessante klussen, want Marcel was ook mijn planner. Samen hebben we leuke en mooie dingen gedaan, Boven het Maaiveld 1 was er één van. 'Marcel, het heeft gesneeuwd op de set, bouw jij even een sneeuwpop ja?'  En daar stond midden op de set in de kou een sneeuwpop te Pronken. Gieren van de lach bij Hillige Daag, Eurochamp, Maaiveld, 4 mei (ja, sorry hoor) En janken in Srebrenica. We hebben mooie jaren gehad, maar nu gaat hij werken bij een verhuurbedrijf in Grunn'    Pro-Vision heet het, en mijnheer Pronk is nu al begonnen om zijn glasbakken en mobiele regie-units aan me te verhoeren. ( je begint pas volgend jaar hoor !!)



Maar goed, een uurtje spitten in mijn fotoarchiefje levert de volgende bloemlezing op:



Marcelpronk























Marcel, het ga je goed, Do viđenja



1 opmerking:

  1. vhala ljipo.... Met een traan in mijn oog je stukje gelezen. Ik ben trots op hetgeen we samen allemaal hebben gedaan. Met als 1 van de hoogtepunten tocht wel Srebrenica. Zeker te weten dat ik jou ook zal gaan missen, en natuurlijk nog een paar andere bij de omroep.
    ps: het regiesetje is echt niet duur hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen