donderdag 6 december 2007

Goedheilig..

Tis pakjesavond, Max ligt ziek op bed, en wij hebben een chocoladeletter opgevroten die ik heb gescoord bij een banketbakker in Meppel waar ik vandaag een sinterklaasstukje moest draaien.



Iedere keer als ik een sinterklaas zie lopen, moet ik terugdenken aan de keer dat de goedheiligman op bezoek was op ons eiland Klein Heemstede. Het was een zinderende zomerdag in 2006, 35 graden en 1 mafkees in een tabbert. Terwijl collega Gert en ik staan te gieren van de lach ligt de sint in de hangmat naast presentator Peter. Waarom wij lachen? In de korte stiltes die soms vallen kreunt de oude man constant: ' )&zu$ Chr!st^s, ik ga kapot hier!! '  De sint is het zat en begint bijkans te hallucineren, Ton, de man die onder de mijter en achter de baard schuilgaat heeft het moeilijk. Toch zet hij dapper door, want de show must go on... Op de vraag wat de Sint zelf nog wel een keer zou willen antwoord deze; 'Sinterklaas zou nog wel eens willen weten hoe het is om kindertjes te máken..' Gert en ik laten nu alles lopen, en de kans op een stabiel shot is nihil geworden. Als Peter het genoeg vind en de Sint laat vertrekken van ons eiland, zijn onze handdoeken in de nek volledig verzadigd met zweet uit het hoofd en tranen uit de ogen. Ook de tabbert begint zweetplekken te vertonen, en het wordt tijd dat Ton uit deze kwelling verlost word. Laatste woorden; "de sint wil bier!!!"  Dit brengt mij bij op een aantal leuke filmpjes die Meerkerk op zijn site heeft gezet. Fijne pakjesavond verder..



Dsc064281 Dsc064291 Dsc064321



Geen opmerkingen:

Een reactie posten