donderdag 8 november 2007

Poeh hé...

..ik zit al redelijk stuk als ik dit stukje schrijf. Wij zijn bezig met de Drentse GeschiedenisQuiz. Deze show word live uitgezonden op 8 november, en ik mag de regie ervan op me nemen. Na weken voorbereiding heb ik met Peter (ja, hij is weer ontslagen uit het ziekenhuis) het decor en licht opgebouwd vandaag. Ik doe dat werk al een paar jaar erbij (licht en setontwerp) maar ook nu kan ik het niet laten, tis gewoon leuk om te zien in levende lijve, wat je eerst alleen in je hoofd had. Het nadeel ervan was dat ik nu nét klaar ben met de puntjes op de i van het draaiboek. Bovendien laat een betrekkelijk belangrijk stukje techniek ons nu ook in de steek, de Dekko... Het ding speelt op commando de vragen en antwoorden in mooie graphics voor ons uit. Fred is hier al weken mee bezig, en als we proefdraaien nokt het kreng ermee. ICT'ers erbij, weer draaien weer crashen alles kwijt 2 dagen werk naar de verdommenis. Nu hebben de mannen van automatiseren het waarschijnlijk gevonden en is het misschien stabiel. Nu is het te laat om een nieuw systeem, dat we niet kennen, te laten komen, dus gaan we van start met dit ding. Een backup hebben we vanavond bedacht, als hij er live mee ophoud, deze oplossing is enorm bewerkelijk, dus laten we duimen dat 'ie het volhoud, maar daarna gaat die bak ook meteen bij het grof vuil. (Westbroek; als je tips voor een andere doos hebt hoor ik het graag ;-)



God wát een week, ik had gehoopt me op deze klus rustig te kunnen voorbereiden maar door de calamiteiten eerder deze week, en die shit met apparatuur, ga ik er vol adrenaline in.  Voor de geinteresseerden, het spelletje word gespeeld met 36 kandidaten onderverdeeld in 4 groepen, na een 20-tal vragen blijven er 4 finalisten over, uit iedere groep 1. En zij spelen de finale. Klinkt simpel, maar met minimale technische middelen ( wel stemkastjes, dat dan weer wel), geen écht decor en 3 camera's wordt het stevig aanpoten morgenavond, vanaf 18.45 uur Live op RTV Drenthe (op de site klik op live tv )  En als het donker wordt, of de antwoorden niet meer in beeld komen, bedenk dan dat er waarschijnlijk een computer in splinters op straat komt te liggen, want ik flikker het ding persoonlijk uit het raam....



Quiz



1 opmerking:

  1. Wat ik er van heb gezien zag er keurig uit. Complimenten. Daar kunnen andere regionalen nog wat van leren!

    BeantwoordenVerwijderen