zaterdag 10 november 2007

De regie..

..is leeg, en donker.Regiewebcam  Iedereen is weg, terug naar huis na een enerverende dag. De Drentse Geschiedenisquiz is klaar, uitgezonden en gespeeld. Pim is de winnaar, maar eigenlijk zijn we allemaal een beetje winnaar. De klus ging goed, de Deko uit het verhaal hiervoor heeft het gehouden dankzij de inzet van de automatiseerders. De stemkastjes deden het prima, en op een paar kleinigheden na ging het best goed. Persoonlijk had ik het voor de uitzending wel zwaar, er was veel werk te doen in de dagen ervoor, veel uit te leggen aan de mensen die voor het eerst erbij betrokken zijn, en veel problemen het hoofd te bieden. Maar goed, toen de leader liep zat ik er meteen helemaal in. Dit heb ik altijd, op dat moment is je volledige aandacht bij het programma, de nacht erna nog steeds trouwens. Ik heb het spelletje nog 2 keer gespeeld die nacht. Die concentratie is te merken bij alle medewerkers aan zo'n programma, iedereen is stil en geconcentreerd voor de show, en daarna gaat het bier en kaasblokjes er net zo makkelijk in als de flauwe grappen. Iedereen helpt mee met afbreken, en als het laatste stukje tape van de vloer is gepulkt is iedereen voldaan. Dat geldt overigens niet altijd voor de collega's die niets met het programma van doen hadden, op de 1 of andere manier hoor ik altijd een soort van ongevraagde kritiek, die gaat dan vaak niet verder dan 'ik vind het maar saai zo'n quiz live op TV'  Het zal de journalist diep van binnen wel zijn. Ik wil best kritiek horen hoor, maar ik kan niet alle monden voeden. Eerlijk, als ik slechts kijker zou zijn ipv medewerker gaat mijn interesse die avond misschien wel naar iets anders uit dan een quiz vol vragen over de Drentsche Geschiedenis. Maar het gaat er in dit geval over hoe we het, door ons te maken programma, hebben gemaakt tot wat het is geworden. Ik denk dat we erin geslaagd zijn om met weinig middelen een goeie show hebben neergezet. Ik ben tevreden, en ja, dat zegt wel iets, de omroep is ook tevreden (GBGB?), en ik dank alle betrokkenen hierbij nogmaals voor hun inzet.



3 opmerkingen:

  1. Nou heb ik ook een aantal keren moeten uitleggen dat we aan deze quiz met een budget van ongeveer €100.000,= een andere invulling hadden gegeven. Over de inhoud valt altijd te discuseren, maar om van je collega's (uitzondering van de medewerkeers aan de quiz) geen complimenten te krijgen is wel zuur. Zeker als je weet dat we met minimale midelen (eigenlijk nog minder dan minimaal) een mooi product hebben neergezet. Ook van mijn kant hulde aan het team. Ik heb het in ieder geval met enorm veel plezier gedaan en ben zeker te weten trots.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. = medewerkers, = middelen (dat idiote snel typen ook iedere keer)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn wel de leukste klussen om te doen! Het houdt je scherp en je krijgt weer plezier in je vak. Leuk! (Waar kan ik solliciteren?)

    BeantwoordenVerwijderen