dinsdag 6 november 2007

Kaaimannen..

..worden ziek, en gaan dood op mysterieuze wijze. Dat vraagt om een stukje in het RTV Drenthe nieuws. Collega's Peter en Ineke gaan vanochtend op pad naar Hoogeveen, we doen er nog wat lacherig over, maar het lachen verging ons toen duidelijk werd dat er mensen onwel werden. Een radioverslaggever van ons is in quarantaine gezet, en meldde geemotioneerd live op de radio dat 'ie door mannen in witte pakken wordt afgevoerd naar het ziekenhuis. Inmiddels zat ik alweer op de bank thuis, en als je dan hoort dat het hele bedrijf in rep en roer is, dan gaat het kriebelen. Dus bel ik maar met de eindredactie met de vraag of ik van betekenis kan zijn, ik word naar Groningen gestuurd om te draaien bij het UMCG alwaar de 'slachtoffers' aankomen. Mannen in witte pakken laden er mensen uit, en een druk bellende voorlichtster houdt ons aan het lijntje. Ons zijn ík en Harrie Popken, een verslaggever die namens onze radio aanwezig is. Deze man heb ik graag aan mijn zijde, waar andere verslaggevers zeulen met statieven, haalt Harrie voor ons 2en een grote kop koffie. Inmiddels wordt duidelijk dat RTV Drenthe officieel rampenzender is. Grappig detail; we zenden al vanaf 17.00 uur nonstop uit, en het verzoek daarvoor komt pas om 23.50 uur. Maar net zoals politievoorlichting in Drenthe, komt dit verzoek ook als mosterd na de spreekwoordelijke maaltijd. Ondertussen zijn ook Ineke en Peter met de ambulance opgehaald bij de studio. Ook zij ondergaan onderzoeken in Groningen.   



Oja, de eerste grapjes circuleren ook al rond; het zou gaan om een aanslag van Al Kaaiman.



P1010194





















[update] Inmiddels is van besmettingsgevaar geen sprake, de collega's lopen geen gevaar. Ik zou niet een luchtig stukje hebben gemaakt als dit niet duidelijk was geweest uiteraard. Peter, Ineke, Wouter en Andries; doe maar kalm aan, we leefde met jullie mee. Morgen weer fijn naar huis. We zijn trots op jullie. Zowiezo ben ik trots op ons bedrijf, tis te prijzen hoeveel mensen ongevraagd zich op de fabriek melden met de vraag of ze iets kunnen doen. Sjapoo...



3 opmerkingen:

  1. Heee Edwin!
    Leuk stukje. Alleen om het compleet te maken: ik en Chiel waren er ook bij en in quarantaine gesteld :(
    Coole site hoor!
    Groetjes Britt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt helemaal gelijk Britt, dat wist ik niet eens, maar ik hoorde het gister van Chiel. Ik heb inmiddels zijn foto's ook gezien: http://chielemans14.hyves.nl/album/10080390/Werk/dKLu/fotos/134302323/0/NI4p/#media=1.134302325.vf7C
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen