dinsdag 10 juli 2007

MooiWeer violist..

...André Rieu had het Vrijthof in Maastricht weer 3 dagen afgehuurd om er zijn muziek te laten horen. Wij er naar toe, want op de DVD zag het er zo gezellig uit vorig jaar..... Ja ik hád als vakidioot kunnen weten dat álles op DVD er gezelliger uitziet. In het echt zag het er exact hetzelfde uit, zelfs de grapjes in het orkest en van de muzikaal leider waren dezelfde als vorig jaar. Jammer, een beetje creatiever had gemogen. Als de zon schijnt is dit plein 1 bruisend middelpunt van gezelligheid, zelfs als wéér dezelfde walsjes gespeeld worden, echter dit weekeinde heeft het louter geregend, en dus ook de eerste helft van ons concert.  Mijnheer Rieu; als u het vervelend vind als het publiek (en dit zijn niet de doorgewinterde Pinkpop gangers, maar veelal mensen die voor 1 keer de bingo in het lokale buurthuis laten schieten voor jouw orkest) een paraplu gebruiken om zich te wapenen tegen de grillen van de weergoden, overweeg dan eens of het de moeite waard is om plastieke regenponcho's (die goedkope) uit te delen. Ergo; zet je naam erop en mensen willen er voor betalen. Maar ik denk dat die 75 eurocent per jasje wel uitkan op een kaartje van gemiddeld 50 euri's... Het bracht mijn vriendin er zelfs toe om een stevige woordenwisseling   [QUOTE] EN ALS JE NOU NIET OPHOUD MET ZEIKEN OVER DIE K#TPARAPLU'S, STEEK IK ER 1 IN JE REET KL**TZAK !!! [/QUOTE]  aan te gaan met de achterbuurman.



Toegegeven, het is irritant, maar geef die arme mensen dan een alternatief. Dacht ik met mijn regenjas met capuchon aan. Tevergeefs op zoek naar een poncho voor mijn vriendin, vond ik een plek buiten het zitgedeelte waar we alles veel beter konden overzien, en waar we ons beschut voelden onder de bomen. Daar hebben we vervolgens de rest van avond doorstaan. Mijn hoogtepunt; De Bolero van Ravel, en de enorme pint in café 'de la bourse'  ..én mijn meisje, spuug ze in de bek schat !!



Dsc_2679

















[update] de vrouw heeft ook een kostelijk stukje getiept op haar hyves-site



2 opmerkingen:

  1. Even een vraagje, die achterbuurman, kan die alweer rechtop lopen? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ha, nee want ze heeft de plu niet alleen ingebracht maar ook gelijk open gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen