maandag 16 juli 2007

BBQ..

Dsc_2754_1 Dsc_2708_1



..1 keer per jaar BBQ in het hofje. Iedereen z'n eigen stookbak meenemen, evenals speklappen hamburgers en ander soortig dierproduct. Ik kan het gewoon niet, het is én verbrand én rauw van binnen, zelfs mijn Aldi pakketje ging in rook op. Mijn buurmannen daarentegen zijn echte DieHard BBQ'ers. Zij gooien dingen op hun brandschone rekjes die ik in een pan water nog niet gaar krijg. Nadat we evenveel houtskool naar binnen hadden gewerkt als een stoomlocomotief van de Star, zijn we maar gaan borrelen, kijk, dat kan ik dan weer wel. Met mate natuurlijk want in de vroege morgen moet de kleine óók aan de fles. Trouwens, in ons hofje wonen zeggen en schrijven 6 kinderen jonger dan 2 jaar. En we hebben allemaal dezelfde babyfoon, wel een goeie natuurlijk, dus ik hoef niet naar het gekrijs van andermans nageslacht te luisteren. "Hoe warm is het op jullie babykamer?" 24 graden.. "ja, jullie hebben die kamer ook op het zuiden hé?" Ja, en bij jullie dan? "23 graden, scheelt toch..."



Vanmorgen toch maar even een paracetamol genomen voordat ik met Max in de tuin ging spelen, het zou nogal warm worden dus wilde we vanmiddag naar de recreatieplas vlakbij ons huis. Niet dus, want vroeg in de middag begon het te regenen, en de koperen ploert, welke ons eerder die dag nog bijkans geselde met zijn stralen, liet zich niet meer zien. Heb de rest van de dag de auto stationair laten draaien, want die beloofde opwarming van de aarde is mij nog te ver weg.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten