zaterdag 14 juli 2007

4 dagen..

..vrij, 4 dagen met Max spelen. Het word mooi weer dus ik ga maar veel met hem wandelen om een beetje warm te worden voor de Trektocht van RTV Drenthe. Ik loop 1 week, de derde, en ik heb vandaag de ENG set gereed gemaakt. Als cameraman loop je actief mee met het programma, en bemoei je je er ook mee. DWZ dat je ook meepraat in gesprekken onderweg, en het gezellig hebt met je collega's. Die collega's zijn 1 presentator, een tweetal 'burgers' die afgelopen halfjaar zijn uitverkoren om deel uit te maken van een Trektochtteam, en een radiotechneut. De 3 eerstgenoemden en de cameramens moeten ook nog verstaanbaar zijn, en aangezien ons budget niet toereikend is om een ENG geluidsman in te zetten schrijven we maar 3 cameramannen fysiek af in 5 weken.



Vandaag heb ik onze fotodozen voorzien van 2 zenders voor het koppel en de presentator. Die kan ik nog manueel levellen, maar de cameramic en een kleine lavalier voor de cameraman van dienst gaan op automaat. Succes editor, red je r33t. Ach tis de voorgaande 5 seizoenen ook gelukt, dus dat zal nu ook wel zo zijn.



Wel is het zo dat 5 weken dwars door Drenthe sjouwen de spullen geen goed doet, zeker als dit kloteweer aanhoud. We hebben dan ook de nodige reservespullen achter de hand, en de fohn ligt klaar voor de lens.



Dagelijks 17 kilometer sjouwen met een volledig ingepakte glasbak van 11 kilo op je nek, Gert, Martijn en Destenis zelf doen het voor onze Drentsche kijk-en luistervrinden maar wat graag.



Oja volk, de droge worst voor mij, niet té droog alsjeblieft.



Untitled1



Geen opmerkingen:

Een reactie posten