vrijdag 9 mei 2008

Mooi werk

De zon schijnt, alles staat in bloei. De wereld, de natuur en de meisjes zien er weer zomers uit. Ik rij met een verslaggever door de provincie en heb voor het eerst deze week tijd om om me heen te kijken en van dit alles te genieten. Zoveel dat ik een extreem omslachtige route rij van Assen naar Exloo, omdat ik tot 3 maal toe een afslag mis. Onze kwartier voorsprong is ineens verdwenen, we vinden het allebei niet erg, het is het omrijden waard. We genieten van de toeristen die met hun kinderen bij de schaapskooi staan te kijken, van de enorme stofwolken achter een tractor van een boer die zijn land ploegt. We wisselen asperge-recepten uit nadat we een aspergeteler zijn gepasseerd en fantaseren over een witbiertje op een terras in de schaduw van het bos.



Het was druk deze week, als de uitzending morgenavond klaar is en ik aan een pinksterweekeinde kan beginnen heb ik voor 10 uitzendingen van 6 verschillende programma's gedraaid deze week. En dat is mooi, want er gaan weken voorbij dat ik door vergaderingen en regiediensten veel minder aan filmen toe kom. Die tijd veranderd nu weer even omdat de zomer er aan komt. In de zomer word het gelukkig weer tijd voor komkommernieuws. Omdat veel andere programma's stilliggen in de zomer, en alle pakken en stropdassen op vakantie of reces zijn, is het tijd voor ditjes en datjes. En daar kun je mij voor wakker maken. Een medium van een wethouder uitzagen kunnen we allemaal, maar het echte cameramannenhart gaat sneller kloppen als je van een drol een diamantje moet maken. Van drukte op de camping, een festival, de fietsvierdaagse, een wespenplaag, mislukte oogsten door droogte moet ik het hebben deze zomer. Zeg maar de stukjes waar de redactiestagiere naar toe gestuurd wordt.



De zomer is begonnen, laat de creativiteit en het witbier maar weer stromen !!



P1020115



Geen opmerkingen:

Een reactie posten