dinsdag 27 mei 2008

Ergernisje..

[update] Een blik op onderstaand werkje 'the day after' leerde me dat ik niet gehinderd ben door tact, bovendien is wel duidelijk dat ik de verkeerde persoon aan de schandpaal nagel. Nu doe ik niet aan zelfcensuur dus laat ik het wel staan. Maar lees voor eindregiemedewerker; promo-beleidsmaker. EvS





'Werk jij in de eindregie van SBS6, en had jij dienst tussen 20.30 uur en 21.30 uur op dinsdagavond?'  'Ja?'  ZOU JE DAN AJB JE ONTSLAG WILLEN AANBIEDEN?? Hoe haal je het in je hoofd om een reclame voor Holland's got Talent tíjdens House in te starten. Gerard Joling zelf duwt met een foute wipe de aflevering uit beeld, en vraagt of hij 'even tuusendoor' mag komen, trekt een blik lulkoek open over zijn show, en House komt terug in beeld.



Waarschijnlijk bedacht door een paarse broek met een blauw overhemd met witte boordjes, maar als je dit durft in te starten moet je snel een andere baan gaan zoeken want bij de TV heb je niks te zoeken. &Ikelbijter!!



4 opmerkingen:

  1. zeg zeg zeg. er is geen mooier progrmamma dan HGT. moet alles voor wijken! dus ook House. die nepdokter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezien je update heb ik het idee dat een editor u heeft aangesproken op uw inderdaad o zo tactvol betoog.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom in de toekomst. Hoe erg en irritant het ook is, we zullen op commerciële tv dit steeds meer gaan zien. in america is dit al de gewoonste zaak, daar zag ik dit in 2000 al op de buis verschijnen. Bij onze oosterburen zie je dit ook al gebeuren. De film loopt door en links of rechts of onder komen de boodschappen. Tja ..... als half Nederland tijdens de reclame weg loopt voor een koelkast bezoek o.i.d., dan zullen ze bij de afdeling "geld verdienen" andere manieren bedenken om onze uitzendingen te verpesten en de adverteerders geld uit de broekzak te trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zie dit nu pas, vooral de update een nuttige aanvulling.
    reactie van marcel is ietwat onzinnig, in mijn omgeving word steeds minder tv gekeken door de aanhoudende stroom reclame.
    series worden in zijn geheel gekocht bij bol.com (of gedownload natuurlijk), dito voor films. blijft over actualiteiten / talkshows (op de publieke of commercials slikken) show / quiz programma's (never...) en sport.
    qua sport ben ik een autosportliefhebber, vanaf volgend jaat doet de bbc weer Formule 1 dus die keuze is dan niet zo moeilijk.
    Dus samenvattend, als er op de nederlandse tv gekozen gaat worden voor doorlopende programma's tijdens de reclame ( a la F1 nu) denk ik dat dit de kijkdichtheid alleen maar verder negatief zal beinvloeden.

    BeantwoordenVerwijderen