zondag 6 april 2008

Wat denken ze...

.. wel niet?



Vanavond zijn we bij mij thuis met het vierde seizoen van 'the 4400' begonnen, ergens in epidode 3 was er een persbijeenkomst, en waar ik al bang voor was gebeurde ook. Een legertje journalisten werd bijzonder slecht geacteerd. Met name de fotografen en cameramensen waren van een bedroevend laag nivo. De cameramannen droegen plastieke camera's zonder accu op de schouder en hielden het ding bovendien bij de beugel vast en niet bij de lens, waarschijnlijk omdat die ook niet echt was.



Het lijkt er beetje op of filmmakers er een sport van maken om televisiecameramensen als debiel neer te zetten. Niet zelden worden ze neergezet met een pet achterstevoren, een vies wit t-shirt, gympen en bijzonder onderdanig en onnozel. Natuurlijk zijn er collega's die er zo voor ge-typecast kunnen worden, maar kan er nu niet voor 1 keer een 'director of photography' zeggen hoe die acteurs zich moeten gedragen. Het zijn notabene je collega's die je probeert te vertolken.



Ergens vermoed ik dat ze het er om doen, het is algemeen bekend dat filmmensen enigzins neerkijken op het volk van de televisie. Wanneer je het edele vak van filmmaker uitoefent ben je nu eenmaal ver verheven boven het klootjesvolk dat voor tv hetzelfde doet, maar dan voor minder geld...



Ach, waar maak ik me druk om... Ik kan tenminste wél mijn eigen focus bijhouden   ;-)



Cameraman 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten