zaterdag 12 april 2008

Spierpijn

Het was alweer even geleden dat ik voor het laatst iets voor het eerst heb gedaan. Gisteren heb ik mijn aller-eerste wielerkoers vanaf de motor gedraait. Mijn ritjes op de motor zonder camera zijn al op de vingers van 1 hand te tellen, en ik had 1 keer eerder een marathon vanaf zo'n ding gedaan, dus dit was wel even spannend. Het ging hier om de eerste van drie koersen van de dames in de Ronde van Drenthe, 5 rondjes van 25 kilometer, dus volgens de kenners een makkie. Bovendien hoefde er maar een klein stukje voor het nieuws gemaakt te worden, dus er was maar een beetje bruikbaar materiaal nodig..



Niet geheel ontspannen stap ik achterop de funkel nagelneue motor van Gert, ik hou me groot en doe mijn best. Het gaat wel aardig heb ik het idee, totdat de camera een vreemde storing geeft. Tuurlijk, dat zal ik dan wel hebben. Een collega brengt een nieuwe glasbak, en ik vervolg de koers. We missen een valpartij, maar Gert verklapt me dat 'wat je niet ziet, is niet gebeurt'.



Om kwart voor 6 finishen de dames, en drie kwartier later zijn mijn beelden al op zender. Direct na de eindstreep grist de verslaggeefster de schijf uit mijn handen en springt achter op de motor. Met de door mij bezweette helm op haar hoofd scheurt ze met 200 naar de studio. Ik spreek haar later die avond en ze verteld me dat ze tevreden was met het door mij gedraaide materiaal. Ook Gert de motard spreek ik later nog even over de mail, en hij stuurde me een foto van ons in actie. Geweldige kerel is het, hij zorgde ervoor dat ik al snel kon ontspannen op dat ding. Ik heb weer iets moois gedaan en vind het geweldig, hier ga ik mee door. Leuk werk heb ik toch..



Vandaag laat ik het ruw materiaal aan collega Peter zien, hij is een onbetwiste meester op de motor en zal me vast van tips kunnen voorzien. Peter zet mij met beide voeten op de grond terug en laat weinig van mijn werk heel. Ik ben het roerend met zijn argumenten en opbouwende kritiek eens. Ook ik zie nu weer hoe makkelijk het is om ogenschijnlijk eenvoudige aspecten van het camerawerk te vergeten als je bezig bent je te concentreren op iets nieuws. Maar ik neem alle tips en kritiek direct mee, want dit ga ik de volgende keer nog veel beter doen. Die volgende keer zal ongetwijfeld langer dan 3 uur duren en evenveel spierpijn veroorzaken, maar met de kennis die ik nu heb verzameld moet het lukken.



Mvvl1217  foto: Meijco



Geen opmerkingen:

Een reactie posten