maandag 17 maart 2008

Tis koud..

..en het regent al de hele zondag. Ik rij naar Barger-Oosterveld en verheug nog niet echt op de wedstrijd. Hoelang was het nu geleden dat ik voetbal draaide? Een dikke maand denk ik, maar ik kan het nog wel. Het zal de eerste 5 minuten weer even wennen zijn en bovendien heb ik collega Peter gevraagd of hij weer eens kritisch naar mijn beelden wil kijken. Hij is tenslotte 'Meester in de Sportfilmelarij'



Ik heb een duizenddingendoekje uit de kast van huis meegenomen, mijn vriendin vraagt of ze het wel weer terug krijgt. Tuurlijk, maar mijn zeempje is niet voldoende bestand tegen de regen die me op de weg ernaar toe begroet, dus ik zoek versterking in een Sorbo. Ik ben bij de Sportvereniging Barger Oosterveld aangekomen, en zoek direct de lokatie voor de camera op. Bovenop de tribune wordt ik verwacht, een ladder aan de achterkant brengt me erheen. Gelukkig, er ligt een rubber mat op het algendakje, en de camera van RTV Oost én die van mij kunnen plaats nemen op een tapijtje. Die ligt daar om uitglijders te voorkomen. Vlak vóór de wedstrijd vraagt een bestuurslid van SVBO mij wat ze moeten veranderen aan de camerapositie áls zijn club in de hoofdklasse blijft, ik antwoord hem dat het slim is om te beginnen aan een hekje erom, en als een bushokje tegen de regen er niet af kan, dan een droog plaatsje voor de cameratas. Een beetje vaste spanning én een hekje erom. Of had ik dat al gezegd? De wind en regen striemen in ons gezicht, en ik weet dat ik beide doekjes nodig zal hebben. In al mijn goedheid bied ik de collega van RTV Oost mijn zeempje aan ter vervanging van de zijne. Hij slaat het af, maar wringt de zijne nog 1 keer goed uit. Een vrijwilliger van de club biedt de beide verkleumde cameralieden vanaf de ladder een kop koffie aan tijdens de theepauze. Enigzins opgewarmt door de koffie begin ik aan de tweede helft, hierin zal het enige doelpunt vallen. Het valt aan Overijsselse kant, maar word gescoord door iemand van de Drentsche kant.



Tevreden rijd ik terug naar Assen, ik vind zelf dat ik lekker heb gedraaid. 1 hoekschop heb ik wat minder goed kunnen zien aankomen omdat de arm van de collega van Oost het zicht blokte. Maar ach, ik zal vannacht vast beter slapen dan de speler van SVBO die tijdens dit degradatiepotje verantwoordelijk was voor het eigen doelpunt.



1 opmerking:

  1. Weet je wat heet mooie is van het voetbal draaien met 1 camera? het blijft overzichtelijk...

    BeantwoordenVerwijderen