zaterdag 2 februari 2008

Als hij kon toveren..

Vanavond keek ik met mij ega naar Uri Gellers goochelshow. Ik heb sinds de Staatsloterij Alfa's niet meer zo'n neppert gezien. Het zijn niet alleen overacterende tovenaars, het is gewoon een buitengewoon slecht gemaakte show. Even voor de duidelijkheid; ik ben geen Tv-recensent, daar zijn anderen veel beter in. Maar als ik op zaterdagavond naar de grotemensenzenders kijk, valt het me op dat er zoveel shit op is. Ik ga het maar niet teveel hebben over de (oud)collega-cameramensen die zich tijdens de backstage shows van Idols zo vreselijk aanstellen als ze in beeld komen. Ze leveren tijdens de gewone Idols uitzending genoeg uitstekend werk om ze meer dan serieus te nemen. Maar wat een blamage is die lepeltjesombuiger zeg.. Echt álles aan dat programma is tenenkrommend slecht, van de intens trieste Henk Jan Smits tot de 'celebs' die zich vele malen dommer voordoen dan ze vermoedelijk zijn. Volgens mij loopt zelfs de regisseur soms huilend de regiekamer uit. Ook Tooske maakt deze wanstaltige vertoning niet meer goed. Maak er nou gewoon een goochelshow van en houd op met die onzin. Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde, maar dit lijkt meer op een wrede grap van hogerhand dan op een echte 'medium-talentenjacht'. Zelfs de fopketting van Tineke de Nooij en de armband die Nico Haak doodde waren overtuigender. Ik heb het één keer gezien nu, maar ik vrees dat het daarbij blijft. 



Terwijl ik dit zit te tikken word ik ernstig afgeleid door het volgende programma op SBS, Dancing Queen. Dit is best aardig trouwens, een soort Idols voor meisjes die goed kunnen dansen. Kijk da's een formule waar ik van hou. Stiekum moet ik nu bekennen dat ik ook heimelijk verliefd was op een danseresje uit het showballet van de Soundmixshow. Toen ik pas begon met dit werk zat ik als camera-assistent soms prettig dichtbij op de actie. Vandaar misschien dat ik dit soort talentenjachten beter kan waarderen dan de vleeskeuring van Hans Klok wannabee's.



Dsc_6708



4 opmerkingen:

  1. Ach, een hoop televisie bestaat uit "fake it till you make it". Al moet je personeel in het publiek moet zetten omdat er anders geen publiek is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PS... wat de de show inhoudelijk niet minder maakte. Laat dat duidelijk zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Danseresje uit het showballet? Babette zeker? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @cyberjo; ik was nooit stoer genoeg om een praatje te maken. Bovendien ontpopten toen de vlinders voor mijn, nog immer, lieve vriendin. (maar de naam past wel bij zo'n popje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen