dinsdag 4 september 2007

Radio met een plaatje

Gisteren meldde ik hier al de overgang naar breedbeeld van onze omroep. Sinds vanmorgen is ook het nieuwe teksttv systeem in de lucht, een fraaie vormgeving met het laatste nieuws, en een live shot uit de radiostudio. Dít stuitte hier en daar op wat weerstand, het zou het intieme sfeertje van radio aantasten, en misschien is dit wel zo. In de auto (voor mij de enige plek waar ik naar radio luister ivm gebrek aan televisie) fantaseer ik ook weleens over de setting in de studio. In werkelijkheid valt dit altijd tegen, vaak is de studio niet meer dan een TL verlicht hok, met foeilelijk acoustisch verantwoord muurbehang. Maar goed, thuis voor de buis blijf ik wel eens hangen bij Radio Donna. Ook in de nacht werkt het wel aardig voor 3fm. En ik hoor in den lande wel vaker dat mensen via de tv naar de radio luisteren, en nu krijgen ze dus een blik in de studio aangeboden. Goede zaak vind ik, voor een tri-mediaal bedrijf.



Nu alleen nog op de goeie dag het goede tv overzicht plaatsen, en het is helemaal OK.



Programma Het is Dinsdag vandaag...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten