vrijdag 28 september 2007

Ja hoor..

..ik ben er nog wel. Na een welverdiende periode met vriendin en zoon in de sleurhut, is afgelopen maandag Destenis weer aan het werk gegaan. Nou, meteen weer volle bak zeg ik.. Maarliefst 4 regiediensten omdat een aantal collega-regisseurs ook op vakantie is. op zich geen punt, maar er geldt vanaf nu wel een verhoogde staat van geconcentreerdheid, omdat er de laatste weken teveel mis gegaan zou zijn in de uitzendingen. Ik heb me daar eerst uitgebreid over moeten laten briefen, omdat het mij in de caravan ontbrak aan elke vorm van (electronisch) visueel vermaak. Met name het aantal 'Human-interface' fouten baarde de leiding van ons bedrijf wat zorgen. Human Interface wil meestal zeggen dat iemand heeft zitten snurken, en iets stoms heeft gedaan, of juist iets heeft verzuimt. Maar ook technisch wil er nog weleens iets verkeert gaan. Zo kan de computer die de programma-onderdelen uitspeelt een eigen leven gaan leiden. Als dat ding het op zijn heupen krijgt, kan het gebeuren dat ie zomaar een nieuwsitem niet wil afspelen, en het voor het gemak maar overslaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die neiging soms ook maar nauwelijks kan onderdrukken, maar in tegenstelling tot een computer heb ik nog iets als verantwoordelijkheidsgevoel. Maar goed, iedere fout is er 1 teveel, dus moeten we er hard aan trekken om het niet meer zover te laten komen. De overgang naar breedbeeld, een nieuwe programering, teletekst-ondertiteling en een nieuw tijdschema is dus niet geheel vlekkeloos verlopen. Inmiddels zijn een aantal oorzaken bekend, dus iedereen werkt aan verbetering.



Ook heeft collega Iris het in haar hoofd gehaalt om uit de journalistiek te stappen. Afgelopen jaar heb ik met Iris en collega Justin de documentaire gemaakt over de moord op Suzanne Wisman. Blijkbaar is mede daardoor haar interesse gewekt in het recherchewerk, want daar gaat ze voor opgeleid worden. Ik vermoed dat ze zichzelf ook nog wel ziet schitteren in een serie als CSI ASSEN, want alle meisjes en jongens willen nu detective worden. Kortom, een groot journalist is ons bedrijf nu ontvallen, en dat zullen we op de redactie best merken denk ik. Veel aankomend collega's kunnen een voorbeeld nemen aan haar vasthoudendheid, en haar vakvrouwschap..  Maar goed, zij gaat liever bonnetjes uitschrijven, en krijtstrepen om slachtoffers trekken. Zulks moet je respecteren..



Iris, het ga je goed, het was fijn met je gewerkt te hebben. Spuug het geboefte maar in de bek!



Iristoga



2 opmerkingen:

  1. Tja, tot mijn verbazing las ik van de week ergens dat er een fors gebrek aan menskracht is bij de recherche. En de journalistiek, daar krimpt de werkgelegenheid juist. Dus zo bezien een verstandige beslissing.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Edwin, werken met jou was ook erg inspirerend. Ik kan het erg op prijs stellen dat je de lat ook hoog legt, en het liefst elke keer weer hoger.Ik heb veel van je geleerd, dank daarvoor...

    BeantwoordenVerwijderen