dinsdag 22 januari 2008

Geredigeerd(t)

Tja, daar was het wachten op. Ik ben nooit zo'n helt geweesd met d's en t's. Mijn vorige blog bevatte het woord betaald. Vanmiddag sprak een eindredacteur van de fabriek mij er op aan dat dit betaalt moet zijn omdat ik het gebruikte in de tegenwoordige tijd. Met louter taalfetishisten in ons bedrijf moet dat er een keer van komen. Allemaal redactieleden die enorm letten op spelling en zinsopbouw. Ik moet zeggen dat het mij niet erg boeit, de uitspraak word er niet veel anders van. Bovendien heb ik op de MAVO niet erg opgelet tijdens het Kofschip-lesje. Maar ze lezen mijn blogjes gelukkig wel, dus ik blijf het maar doen. Ik ga echter niet beter letten op d en t gebruik. Ik moet nu mijn geschreven bericht al vaak genoeg opnieuw aanpassen en opnieuw publiceren.



Vandaag heb ik weer eens een nieuwsdienst gedraaid (of gedraait?) En meteen was het weer raak, in een stadje in Drenthe fikken de laatste tijd schooltjes af, de burgemeester is nog nooit komen kijken, en tijdens de laatste brand is hij ,ondanks het telefoontje van de brandweer, gewoon tussen de klamme lappen blijven liggen. En dat vinden de Meppelers niet leuk, hij had er 'als eerste moeten zijn' Nee mevrouw, hij is wel de baas van de spuitgasten, maar de brandweer zelf moet er als eerste zijn dunkt me. Maar goed, volgens een andere Meppeler moet de burgemeester er zelf maar een verklaring voor geven. En nu komt het; mijnheer wil niet reageren. Ik vrees dat de man nog geen mediatraining heeft gehad, óf dat dit gedaan is door de koffiejuffrouw van het Meppeler stadhuis. Na de mededeling 'de burgemeester wilde niet reageren' vrees ik dat zijn bevolking niet beter is gaan denken over de beste man. Er word in Meppel gevreesd voor een pyromaan, tis voor de burgervader toch niet te hopen, want dat zou betekenen dat hij de komende tijd wél in zijn badjas ten tonele moet verschijnen.



Brand



Geen opmerkingen:

Een reactie posten