vrijdag 11 januari 2008

Applaus!!

Nou, het is af hoor. Vandaag hebben we de laatste hand gelegd aan het decor van het programma 'Heren in Kwestie' Vanaf morgenavond iedere vrijdagavond live op de Drentsche kijkbuis. Het enige dat nog ontbreekt is het klapvee publiek. Het maakt een belangrijk onderdeel uit van het decor, het publiek is mijn achtergrond, luisterende koppies die aandacht hebben voor datgene wat aan de tafel plaatsvind. Nu is publiek altijd een probleem bij onze uitzendingen, en niets is vervelender dan lege stoelen in je totaalshots. Kijk, als we alle Vrouwen van Nu verenigingen aan zouden schrijven hadden we de tent altijd vol. Maar de Vrouwen van Nu zijn eigenlijk de Meisjes van Toen. En omdat ook wij sinds kort in kleur uitzenden heb ik behoefte aan een ander tintje dan wit en grijs. Ze zijn meer dan welkom hoor die dames, laat ik daar duidelijk in zijn, maar een beetje jonger volk ertussen zou zeker niet misstaan. Ook de verstandelijk minder bedeelden komen graag bij ons langs, ook prima, ze zijn altijd bereid tot een praatje, en als ze maar net binnen zijn is het meteen gezellig. Soms té gezellig, er was er ooit 1 die live op zender Corrie Konings bijkans aanrandde, hij nam haar tijdens haar optreden in een innige omhelzing, die voor Corrie zichtbaar iets té innig was. Dezelfde schat houd ons steevast van het werk door uitgebreid zijn levensverhaal over ons uit te storten. Daar hebben we iets op gevonden, als ik zie dat hij het weer probeert bij iemand ga ik er naar toe en zeg 'Hé Gert kom eens, ik moet even met je praten, want dat shot wat je net maakte kan echt niet zo...'  Gert ver-excuseerd zich, loopt met me mee en als we uit het zicht zijn bedankt Gert mij hartelijk en opgelucht gaan we weer verder met afbreken.



Dsc_6584





2 opmerkingen:

  1. Mooi decor. Maar helemaal niet zoveel zitplaatsen voor klapvee, pardon hooggeëerd publiek, als ik aan de hand van het stukje dacht. Als je wat minder grijze plaag en wat meer jongeren wilt, waarom schrijf je dan de bierketen niet aan, die je links en rechts in Drenthe hebt? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg.... jullie moeten D. niet zo plagen hoor....

    BeantwoordenVerwijderen