vrijdag 27 mei 2011

Jongens van het Noorden

Ik moet me even er toe zetten, de hele dag papadag omdat de vrouw aan het werk is, en vanavond zelf nog even stevig aan de bak.
Dat was gisteren en eergisteren ook al zo. Dit weekend nemen we een muziekspecial op.
Een jaar geleden is het programma 'Jongens van het Noorden' bedacht op onze fabriek. We namen toen een tweetal uitzendingen op met zangers uit het Noorden des lands. Een ontspannen setting, alle tijd voor voor een goede geluids,- en beeldregistratie, en een opstelling voor de band waarin ze allemaal naar elkaar kunnen kijken. Dit leverde een geweldig product op. Dat hebben we nu weer gedaan, maar dan met 7 bandjes die allemaal een nummer van de legendarische Cuby, van de Blizzards, speelden.
Harry Muskee wordt op 10 juni 70 jaar oud, en omdat te vieren komt er een festival, een muziekspecial op radio en tv en een DVD ervan.
Onze special wordt in samenwerking met het Dagblad van Noorden aan alle 60.000 abonnees beschikbaar gesteld.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel heb met bluesmuziek, en dat mijn kennis over Cuby zich beperkt tot het feit dat hij 70 wordt en dat hij op onze zender een radioprogramma heeft. Ik ken dan ook geen van de originele hits die de 7 bands naar hun eigen stijl hebben gezet. Maar het resultaat is waanzinnig. De sfeer tijdens de opnames was zeer goed, en ik denk dat alle artiesten geweldige kwaliteit hebben kunnen leveren, onze camera's waren daar getuige van.

10 juni komt de special op RTV Drenthe en is ook de DVD beschikbaar.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten