woensdag 17 februari 2010

3J's en 7D's

Er leek geen eind te komen aan de rustige nieuwsdienst. En wachten valt me zwaar want de nachten zijn kort, als je dan stilzit worden de oogjes waterig. Om de ogen weer wat te laten werken kwam collega Fred me vragen om 'even' een clipje te draaien ter voorbereiding op een muziekvideo die ik zondag met hem ga maken. Zondag werken we voor die clip met een Canon 7D in 1080p 25fps.

Fred vertelde me dat ik even kon gaan warmdraaien met de camera, de Volendamse 3 J's zouden de omroep met een bliksembezoek aandoen. Nu ben ik uitgesproken fan van deze 3 sympathieke muzikanten dus ik zette mijn beste beentje voor.



Natuurlijk moest het in beperkte tijd gedaan want de J's moesten nog een paar stations in het noorden aandoen. Goeie gelegenheid voor mij om uit de hand te werken met een speciaal oculair op het LCD scherm.



Met wat opnames tijdens de soundcheck en de live-versie is Fred aan de slag gegaan. We zijn best wel te spreken over het resultaat, dit geeft vertrouwen in zondag wanneer we ook de beschikking hebben over een glidetrack, een jib en een statief.



Ik zal later nog weleens een verhaaltje schrijven over mijn ervaring met het draaien met spiegelreflexcamera's.





1 opmerking:

  1. Leuk gedaan, zeker ook een pluspunt voor zwart-wit. Enige minpuntje: de slomo rond 1:35.

    BeantwoordenVerwijderen