woensdag 16 december 2009

Logline

Ik steek mijn vinger op, want na oogcontact met mijn overbuurman weet ik dat tenminste twee mensen aan tafel met dezelfde vraag worstelen. 'Wat is een LogLine eigenlijk?' vraag ik.



*7 mensen zitten om een tafel en brainstormen over de nieuwe vormgeving voor tv, radio en internet*



'Een LogLine is een beschrijving of synopsis die in 1 zin het verhaal neerzet.' Dat is ongeveer het antwoord dat ik krijg.

Voor de duidelijkheid, ik zit aan tafel in een gezelschap van collega's die ook in de radio of tv zitten. Deze avond is een allereerste Brainstormsessie ten behoeve van de nieuwe vormgeving van RTV Drenthe die na de zomer van 2010 moet gaan draaien.

De paarse broeken die in de ontwerpfase pas aanschuiven zijn er dus nog niet eens bij, en toch vallen er regelmatig termen als "een stukje, hun ding doen en LogLine" ter tafel.



Soms is het zo moeilijk om te zeggen dat je iets 'gewoon' mooi vind. Dan moet je het ineens beschrijvingen meegeven als; vlot, jong, dynamisch maar organisch..... Gelukkig werd ik vanavond met de opdracht naar huis gestuurd om de volgende keer te komen met een montage van fraaie, moderne studio decors en voorbeelden van strakke (maar toch organische) vormgeving. Op zoek naar wat ik mooi vind, en dat met anderen delen, dat is leuk.



De komende week struin ik internet af op zoek naar zulks. Heeft u tips? Graag even reageren middels onderstaande link.

LET OP! Ik ben op zoek naar een stukje input, we gaan niet te lang broeden op een conceptueel ei, maar het moet wel spiffy. Focussen op de toekomst, resultaatgericht, pro-actief en niet reactief. De core-business niet uit het oog verliezen, met een beetje kostenbesparing in het achterhoofd creeren we een win-win situatie voor de omroep en de belastingbetaler. Kom dus met een quick and dirty idee, dan schieten we er later wel gaten in.



Ik heb er zin an, 2010 word een leuk jaar!



5 opmerkingen:

  1. Het was een nuttige avond en een goed begin van een interessant traject!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Edwin,
    Die logline... vreselijke term... voor mijn opleiding moet ik deze periode een filmpje maken en dus ook het hele plan erachter bedenken, inclusief scenario, storyboard en jawel, de logline. Maar mijn docent 'Multimedia' kon eveneens niet goed uitleggen wat het nou precies was. Dus mocht je nog een keer de perfecte definitie van de term horen, je weet me te vinden..;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zeker een mooi project, en ik weet zeker dat we er iets moois voor krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ....ik haakte af bij "win-win-situatie"....
    Zo vaak al dit soort projecten opgepakt en negen van de tien keer gaat een oetlul die geen verstand van zaken heeft met het idee van een ander er vandoor en als toetje neemt hij ook de credits graag in ontvangst.
    Brr... uitkijken heur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL @ Daniel; ik hoef niet uit te kijken, er zitten louter fijne collega's in de club. Ik weet zeker dat we het eens gaan worden en dat een bouwer ONS idee gaat uitvoeren.

    BeantwoordenVerwijderen