woensdag 5 november 2008

Obama verslagen..

...door Nederlanders



'Laten we lekker met een grote groep afreizen naar Amerika, en een kleine groep Nederlandse kijkers verwennen met reportages over de verkiezingen'  'We moeten laten zien hoe een Hollander tegen de verkiezingen aankijkt'



Ik vermoed dat er veel zinloze argumenten zijn gebruikt om een goede reden te hebben om als Nederlandse actualiteitenrubriek naar Amerika te gaan.



Ik kijk op dit moment naar Nova, rechtstreeks vanuit NewYork. Twan schakelt er lustig op los, vanuit de hele VS van A staan de Willem Lusten ons te vertellen dat Obama de grote winnaar gaat worden. Bij Twan schuiven een serieus kijkend BNN-blondje en een Regisseur met Hollywood ambities aan. Moet ik blijven kijken of ga ik naar 1 Vandaag, Netwerk of de NOS?? Er zal zelden zoveel parkeerruimte zijn geweest op het mediapark in Hilversum als vandaag. Bijna alle medewerkers van de publieke zenders zijn de presidentsverkiezingen aan het verslaan. Komt dit omdat er een zwarte Amerikaan president kan worden? Omdat er een democraat gaat winnen? Omdat het nu zo goedkoop verblijven is in Amerika vanwege de sterke Euro? Omdat we in Nederland zo opkijken tegen dat bizarre land van de onbegrensde mogelijkheden? Of gewoon omdat het kan?



Omdat er teveel geld naar de nationale publieke omroep gaat. En al dat geld moet worden opgemaakt. Vroeger sloegen de actualiteitenrubrieken nog weleens de handen ineen, en maakten ze een gezamelijke uitzending die de kijkersvrindjes op de hoogte hielden van eventuele ontwikkelingen in de wereld. Waarom nu niet, waarom de aandacht verdelen over zoveel omroepen?



Ook ik kijk tot vanavond laat naar de verkiezingen, en ook morgenochtend, als mijn zoon zich weer meldt, zal ik afstemmen op een zender die mij verteld wie de nieuwe president van Amerika zal zijn. Eerder kon ik me prima redden met CNN of BBC, of de NOS of RTL. Ook nu zal ik naar die zenders kijken, en ik zie absoluut niet in wat de toegevoegde waarde is van Nova, 1 vandaag of Netwerk. Weggesmeten geld vind ik het. En een grof schandaal dat er zó met de spaarzame centjes voor de Nederlandse Publieke Omroep omgegaan wordt.



Terug naar de orde van de dag.



3 opmerkingen:

  1. Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig heb mee gekregen van het geheel. Echter was er 1 ding waar ik met grote vreugde naar heb gekeken, het hologram-meisje bij CNN, geniaal gedaan en wie weet is het wat voor de omroep :-)
    Kijk hier maar even hoe het werkt.
    http://www.dumpert.nl/mediabase/291331/29e6e59c/cnn_hologram_meisje.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens. Het is te belachelijk voor woorden dat er programma's zijn die echt wel wat geld kunnen gevruiken en zij het er lekker makkelijk met z'n allen doorheen brassen. Idioterie van de bovenste plank. 1 publiek bestel en vier programma's daarvan reizen af. Zonde, zonde, zonde...
    Ohja, en los daarvan, die onvoorstelbare muts die naast ..euh..philip..eih..ja,.... euh...freriks... euh... ja,...euh.... zit, die was ook erg zeg. Niveau jeugdjournaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een geldverslindende onzin, waarvan ik ook niets begreep Edwin.
    Ook Hanneke Groenteman schreef er over:
    http://www.hannekegroenteman.nl/archive/2008/11/04/raadsel
    Groet v Brenda

    BeantwoordenVerwijderen