zondag 6 juli 2008

Daar gaan we weer !!!

Zo, de vakantie zit er op. Vier weken uit de lucht geweest en genoten van een heerlijke tijd. Dit jaar zijn we voor de tweede keer met een geleende sleurhut op pad geweest. Na een serieus te nemen rit zijn we op een camping aan de Belgsche grens terechtgekomen, daar het ding opgezet en 3 weken blijven staan. Dit alles is zo goed bevallen dat er door Huize Stenis ernstig gespaard wordt om ook een caravan aan te schaffen. Na enig onderzoek kwamen we er achter dat onze peug 306 break enorm in overtreding was afgelopen trip. er schijnt zoiets te bestaan als een 'maximale treklast', die ligt in ons geval op 1000 kg, het door ons getrokkene was minstens 15% zwaarder. Als ik dat aan de vooravond van onze exodus had geweten had ik, zo mogelijk, nóg slechter geslapen. Gelukkig lag de combinatie als een blok op de weg.



Dus vanaf nu op zoek naar een betaalbare én tevens lichte sleurhut.



Voor Destenis zelf begint het einde van de vakantie met het fietsen naar het werk. We hebben onze 2e auto verkocht omdat we het ding best kunnen missen als ik tenminste de moeite neem om de 4 kilometer heen én later weer terug gewoon ga fietsen. Dus fietstassen gekocht ( ja, als ik toch al ga kamperen dan kan dit ook wel) voor de boodschappen, en een klein fietscomputtertje om de prestaties bij te houden. Afgelopen week toen mijn vriendin al aan het werk ging heb ik dagelijks geoefend door naar de kruidenier en de kinderboerderij te peddelen.



Morgen zal ik me door een collega maar weer even moeten laten inwerken want ik heb echt geen minuut aan het werk gedacht afgelopen tijd. En wie Destenis een beetje kent weet dat dat een prestatie van formaat is. Er zit voor mij een tijd van louter nieuwsdiensten aan te komen, dit omdat de programma's die ik doorgaans in de zomer doe niet doorgaan, of ik ben er door de 1 of andere manier niet bij betrokken. Geeft niks, ik heb nóg een bultje dagen staan die op moeten dus er gaat nog wel een weekje op een boerencamping aankomen.



Collage_2



 



1 opmerking:

  1. He, he, eindelijk op de fiets naar het werk, heeft wel even geduurd hoor. Maar ben blij te lezen dat je die stap nu hebt gezet. Zie ik je morgen nog op de RTV-borrel?

    BeantwoordenVerwijderen