zaterdag 12 juli 2008

Bijna..

..opgeslokt door de stadsschouwburg ligt in hartje Amsterdam de Melkweg. Veel mensen wisten dit natuurlijk al lang, maar ik was daar deze week voor het eerst. En wel voor het langverwachte concert van Jason Mraz. De man is niet zo vaak in Nederland, maar deze keer moest ik maar bij zijn. En dat was me de moeite waard zeg, wat een heerlijke avond, een zaal vol fans die het funkelnagelneue album meezongen. En een enthousiaste Destenis op het balkon die vrolijk meebléérde en genoot van de mensen om zich heen. Het zijn van die avonden die er voor zorgen dat je de volgende dag na slechts 3 uur slaap tóch vrolijk wakker kan worden en op het werk kan verhalen over de man die met zijn teksten en muziek een zaal plat krijgt.



Opvallend was de hoeveelheid mobieltjes en fotocamera's die regelmatig omhoog werden gehouden. Naar het schijnt vind Jason's platenmaatschappij het geen probleem dat er bootlegs van concerten verschijnen, en daarom waren er zelfs videocamera's te zien in het publiek. Iets wat ik eigenlijk nooit eerder zag bij een concert. Het is volgens mij ook wel een goede promotie, als ik er niet nu geweest was zou ik ná het zien van zo'n filmpje op YouTube de volgende keer wél gaan.



Deze vond ik ook op YouTube, opgenomen vanuit de hoek waar ik ook stond.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten