vrijdag 15 juni 2007

'Ik weet dat je vakantie hebt, maar...

..kun je alsjeblieft even regie komen doen, we hebben om 2300 uur een xtra nieuws uitzending omdat het regent in Hoogeveen.'  Zucht...ik lig nog niet dronken onder de bank, dus ik kom wel even.



Zo eindigde mijn vakantie dus vanavond, er was een windhoos geweest in Hoogeveen, diverse flora hadden zich losgeworsteld uit de schoot van moeder aarde om zich neer te vleien op auto's en huizen.



De natuur laat van zich horen, even dacht ik de lach van Al Gore te horen, maar het was het fluiten van windkracht 11.



Een paar uur eerder had ik al een oversture schoonmoeder aan de lijn, ze dacht dat het einde der tijden was aangebroken. Tuinkabouters en ammeubelement dreven door de achtertuin. In Assen hadden we er niet veel van gemerkt, maar op aanraden van schoonmama toch maar even de luchtwaardige spullen binnen gezet.



Eenmaal in de studio was het een drukte van belang, verslaggevers werden gebeld om live telefonisch verslag te doen. ( NOS journaal had later een live SNG verbinding, maar omdat het publieke omroepgeld een beetje oneerlijk verdeeld wordt in ons landje moesten wij het dus doen met een GSM verbinding, en een lelijke foto in een mooie vormgeving.) Video materiaal werd laagvliegend in de studio afgeleverd, en editors plakten het geheel tot hapklare brokken.



Om 2300 uur scherp op zender, en nog even onduidelijkheid, de presentatrice had een tekst niet gekregen omdat een tekstverwerkings-programma besloot om ermee te stoppen. Jammerrr joh



Maar goed, een kleine 13 minuten later was het alweer klaar, we headden onze plicht weer gedaan; de Drenth is weer op de hoogte.



Jammer is dan wel dat op het laatst van ons live uitzendinkje duidelijk werd dat met name de mensen die wonen in Hoogeveen geen TV ontvangst meer hebben....



Oja, dit vind je dan thuis gekomen op het net:  beelden van tijdens de storm, zo hoort het zeg ik..



  bron: streetfire.net



EppeRRR ( dat zal de maker van dit stukje wel zijn.); stuur eem een berichtje naar redactie@rtvdrenthe.nl  misschien dat ze wat met je materiaal kunnen doen.



2 opmerkingen:

  1. maar ik was bliede dat you er was.... thnx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eduard van der Weide3 oktober 2009 om 01:05

    Ik zag met wat googlewerk dat mijn nickname (EppeRRR) toevallig hier werd genoemd.
    Helaas zie ik wel dat het filmpje van de downburst niet meer werkt, heb daar (onder dezelfde nichname) ook een filmpje van op youtube mocht je dit artikel up-to-date houden :D
    Verder mijn complimenten voor je site, zit zo wat artikelen te lezen en d'r zitten leuke stukjes tussen :D
    Groeten uit Hoogeveen :D

    BeantwoordenVerwijderen