donderdag 7 oktober 2010

De nieuwe vorm

Morgen is weer een gewone draaidag. Nu sluit ik een periode af waarin met een kleine groep collega's de nieuwe vormgeving van RTV Drenthe heb neergezet.
Begin van dit jaar kwamen we met 6 personen samen om door te nemen wat er moeten gebeuren. Een nieuwe huisstijl, logo, radio-, en TV vormgeving moest er komen. Dus voor TV nieuwe leaders, nieuwe stijl en nieuw decor.
Samen met vormgever Fred en baas Rego heb ik uren in de edit doorgebracht om te kijken naar de de creaties van Fred, er op schieten, tweaken en discussieren hoe het beter moet. Dit ging 's avonds ook nog door omdat de dropbox (een online map vanwaar we thuis in konden loggen) regelmatig werd volgestopt met bumpers, titels, en andere probeersels. Het werk stopte niet om 5 uur, in Fred zijn geval ging het creatieve proces 24 uur per dag door, zoiets kun je niet aan en uit zetten.

Mijn belangrijkste invloed zie je terug in het nieuwe decor. Gebouwd in Belgie, mannen die maken wat wij willen en naar onze wensen. Het is geworden wat ik wilde; ruimte, licht, mogelijkheden en modern..
Dat laatste paste precies in de toekomst die we met de omroep voor ogen hebben, een moderne uitstraling die ook een jongere groep kan aanspreken.



Deze week was voor voor mij eentje van puntjes op de i zetten. Na de pilots en repetities heb ik een shotboek gemaakt voor regie en camera. Tijdens uitzendingen heb ik iedereen de nieuwe opstartprocedures voor licht en techniek geleerd, en de cameramensen geholpen bij het maken van de gewenste uitsnedes. Van lichtkabels trekken en uitlichten tot het halen van Swiffer doekjes voor de witte vloer. Het is gedaan.

De leaders draaien, letterlijk, Fred heeft een geweldige 3D vormgeving uit zijn Appel getrokken. Het ziet er super uit, wij zijn trots en tevreden. En Max heeft zijn trotse papa op TV gezien. Sterker nog; Max zit zelfs in de weerleader. Tijdens een verdiende herfstwandeling heb ik nog beelden van hem gemaakt voor de 'herfst' weerbumper.. Ik kon het toch niet laten..

2 opmerkingen:

  1. Het was een feest om gezamelijk dit te maken. Ik zou het met hetzelfde team zo weer doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, groeten, Iris

    BeantwoordenVerwijderen