maandag 30 juli 2007

Trekken..

Morgen begint voor mij de Trektocht, dit programma van RTV Drenthe gaat voor het 5e jaar lopend de provincie in. Hoewel het succes de laatste jaren zelfs iets is afgenomen, is het nog steeds het best bekeken programma van onze zender. Dit kan wel eens leiden tot enige jaloerse opmerkingen van collega's. Het zou te laagdrempelig zijn, nergens over gaan en louter bekeken worden door lager opgeleide kijkers. Dit heeft mij weleens tot 'happen' gebracht,  "Alsof iedereen op jouw quasie-intellectuele reportages zit te wachten!!" blafte ik een journalist ooit toe.



Kijk, het gáát ook nergens over, we lopen door het mooie Drentsche land, laten dat ook zien, en ontmoeten daar onze kijkers, die wanhopig hun kinderen met een tekening naar de camera duwen zodat het nageslacht 's avonds op de buis komt. Maarrr; het is zó leuk om te zien en geweldig om aan mee te werken. De kijker geniet van de X-factor die dit programma schijnbaar heeft. Ik heb ook de laatste weken weer een aantal 'hoger opgeleide' mensen gesproken die me herkende van het programma, en ze vertelde dat ze eigenlijk nooit naar RTV Drenthe kijken, behalve als de Trektocht weer begint, want dan begon de zomer ook.    Mooi toch?



Een regionale omroep, en zeker 1 uit het publieke bestel, is er voor iedereen. Dus als er in de zomer weinig nieuws is, en het journaal meer een Ditjes en DatjesOverzicht is, schakelen andere kijkers over naar onze zender. Wie of wat die kijkers zijn boeit me totaal niet, zolang zij nét zoveel plezier in het programma hebben als wij, vind ik het prima.



Oja, vorig jaar zijn er zelfs speciale fuchsias gekweekt die onze namen dragen. Onvoorstelbaar dat je met het dragen van een glasbak een fuchsia naar je vernoemd kan krijgen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten